Deşi expansiunea Internetului în întreaga lume atinge cote din ce în mai bune, numărul femeilor care au acces la mediul online rămâne în continuare scăzut, informează Intel Newsroom.
Potrivit unui raport întocmit de compania americană în colaborare cu Departamentul de Stat şi agenţia ONU pentru femei, aproximativ 2,4 miliarde de persoane de pe glob au acces la Internet. Totuşi, în ţările în curs de dezvoltare, doar 600 milioane dintre cei 1,4 miliarde de internauţi sunt de femei.
În acest context, studiul intitulat „Internetul şi femeile”, dat publicităţii în cadrul unei conferinţe desfăşurate la Washington, recomandă luarea unor măsuri care să asigure, în următorii trei ani, dublarea numărului de femei care au acces la internet în ţările respective.
„Sper ca acest raport să ducă la iniţierea unor acţiuni pentru a pune capăt inegalităţii între sexe în privinţa accesului la internet”, a arătat Melanne Verveer, ambasador itinerant al SUA pentru problemele femeilor.
Cea mai proastă situaţie se înregistrează în regiunile din Africa Subsahariană, unde 55% dintre utilizatorii de Internet sunt bărbaţi. Mai mult, în India şi Egipt, una din cinci femei consideră că nu se cuvine să aibă acces la mediul online.
În SUA gradul de penetrare al Internetului este de 78% în SUA, în Islanda de 97%, pe când în India şi Uganda, de numai 11%, respectiv 13%.
„Studiul demonstrează imensul decalaj în ceea ce priveşte accesul la Internet în întreaga lume şi, cel mai important, identifică modalităţile specifice prin care mediul public, cel privat şi societatea civilă pot colabora pentru a creşte accesul la Internet pentru femei şi fete”, a declarat Shelly Esque, vice-preşedinte al Intel Corporate Affairs Group.
Deşi expansiunea Internetului în întreaga lume atinge cote din ce în mai bune, numărul femeilor care au acces la mediul online răm