Pe bine-cunoscuta reţea de socializare virtuală Facebook au intrat o mulţime de vedete autohtone.
Unele cu gândul de a se mai promova, altele pentru a păstra legăturile cu fanii, iar o parte chiar pentru a socializa cu toată lumea, la adăpostul schimburilor de mesaje pe net.
De ceva vreme, însă, Facebook-ul a devenit o adevărată sursă de ştiri. Astfel, poţi afla în timp real dacă Marius Moga s-a certat cu Iulia Vântur, dacă Mihai de la Hi-Q are o nouă iubită sau pe unde mai are concerte Alexandra Ungureanu.
Modul facil de a obţine astfel de „ştiri” nu face altceva decât să ne pună nouă, jurnaliştilor, pe tavă, cea mai la-ndemână metodă de „a promova la botul calului” vreo vedetă. Nu în ultimul rând, este chiar o miniagenţie de ştiri mondene, cu informaţii direct de la sursă, „nefiltrate” de PR-i.
Fireşte, n-ai de unde să ştii dacă datele sunt sau nu corecte, dacă au fost postate intenţionat eronat, în glumă sau cu un anumit scop. Însă, din păcate, în presa noastră a apărut tot mai mult un nou tip de „jurnalist”, respectiv PR-ul.
Furnizor de ştiri, acesta a preluat multe din prerogativele ziaristice şi a ajuns chiar să publice sub semnătura jurnalistului diverse comunicate de presă. S-a dus naibii aşadar comunicarea directă.
Acum Facebook şi Twitter ne dau clue-uri, în timp ce PR-ii vin să susţină vedetele oferind „hrană gata mestecată” celor mai comozi dintre noi.
Au existat în presă cazuri celebre, în care o „ştire” a apărut în ziar cu tot cu semnătura şi datele de contact ale PR-ului furnizor sau în care lacunele gramaticale ale acestuia au apărut drept gafe monumentale, neobservate la momentul publicării.
Din păcate, avantajul pe care internetul îl oferă în obţinerea şi răspândirea rapidă a informaţiilor se transformă într-un real dezavantaj atunci când interv