Guvernul ungar a cumpărat spaţiu publicitar în mai multe cotidiene care au apărut marţi incluzând materiale de informare de câte o pagină cu sloganuri precum "Nu vom ceda în faţa FMI!" şi "Nu vom ceda independenţa Ungariei!", potrivit publicaţiei locale Portfolio.
Mesajele au fost publicate cu titlul "Informaţii din partea guvernului", urmat de sloganuri privind poziţia Cabinetului în negocierile cu FMI şi Comisia Europeană, care ar trebui, teoretic, să conducă la un acord de finanţare pentru Budapesta.
În cotidianul de afaceri Napi Gazdasag şi cotidianul Magyar Nemzet apare întrebarea "Ce vrem de la FMI?", urmată şi de răspuns: "Respect, încredere!".
În Nepszava, Nepszabadsag şi Metropol, un alt material publicitar prezintă poziţia guvernului asupra taxei imobiliare, "NU" fiind scris într-un cerc portocaliu.
Magyar Hírlap şi tabloidul Blikk prezintă acelaşi "NU" aplicat unei cereri a finanţatorilor internaţionali pentru reducerea alocaţiilor acordate de stat familiilor.
Biroul premierului a anunţat, joi, că s-a operat o modificare a planului de achiziţii publice, din cauza lansării unei noi camapanii media. Guvernul nu a dat informaţii suplimentare despre amendamentul aprobat foarte rapid, scrie Portfolio.
Executivul de la Budapesta a semnat luni contractul pentru campania de presă cu I.M.G. Inter Media Group. Despre companie se presupune că ar fi controlată de un apropiat al premierului Viktor Orban, Lajos Simicska, fost şef al autorităţii vamale. Inter Media primeşte 200 de milioane de forinţi (circa 700.000 de euro) pe lună pentru campania care va rula cel puţin până la 30 noiembrie.
Potrivit Portfolio, scopul campaniei guvernului este de a putea "vinde" un eventual acord cu FMI drept un succes, evidenţiind condiţiile bune obţinute după ce nu a cedat presiunilor de a reduce pensiile sau de a institui o taxă generală