Producatorul de componente auto Autoliv estimeaza afaceri de 301 milioane de euro (1.267 milioane de lei) pentru cele doua fabrici din Romania, in crestere cu 10% comparativ cu rezultatul inregistrat in cursul anului trecut.
In 2009, un an de cotitura pentru intreaga industrie auto mondiala din cauza restrangerii cererii si a productiei de autovehicule noi, grupul suedez si-a crescut afacerile locale cu 70 de milioane de euro, la 275 de milioane de euro, prin transferul unor contracte de productie din alte fabrici europene la unitatile din Brasov si Lugoj.
"In primul rand, totul s-a realizat pe criterii de performanta si am transferat aici destul de mult business din tari cu costuri ridicate. Acum, cu peste 3.000 de oameni in Romania exista cea mai mare platforma de productie din grup", a declarat Ionel Fierbinteanu, directorul general al Autoliv Romania.
In cursul anului trecut mai multi producatori de componente auto au transferat din tari vest-europene productia in unitatile din Romania, precum Takata Petri care a adus la Arad fabricarea de volane pentru Mercedes si Honda de la fabrica inchisa in Polonia. Si Fujikura Automotive a transferat din Spania la Cluj fabricarea unor componente auto.
Autoliv a trecut in cursul anului trecut printr-un proces de restructurare a operatiunilor globale, ceea ce a presupus inchiderea unor fabrici in Franta, Germania, Mexic si Tunisia si concedierea a mii de oameni.
"In decembrie 2008 Autoliv a demarat un program amplu la nivel de grup. Din iunie 2008 pana in decembrie 2009 au fost disponibilizati 4.000 de oameni. Autoliv a trecut cu chibzuinta prin aceasta criza", a spus Fierbinteanu. La nivel mondial Autoliv detine aproape 80 de fabrici si angajeaza 38.000 de oameni in 29 de tari.
Criza a adus profit la Brasov
In 2009, in contextul in care comenzile din industria componentelor auto