Lorand Szarvadi, directorul general al retelei de retail de electronice si electrocasnice Domo preluata in cursul anului trecut de fondul de investitii Equest Investment Balkans (EIB), a revizuit in scadere cifra de afaceri din 2008 in urma unei evolutii
"Bugetul trebuie revizuit la 240-250 de milioane de euro pentru anul acesta. Dupa o crestere de 58% in 2007 am bugetat 40% pentru 2008, dar ne va iesi doar 30%", a declarat Szarvadi.
Retailerul estimase initial o cifra de afaceri de 270 de milioane de euro pentru anul in curs dupa ce in exercitiul financiar anterior a inregistrat o cifra de afaceri de peste 200 de milioane de euro, cumuland si rezultatele magazinelor din Bulgaria.
Directorul Domo a declarat ca aprecierea lunara a vanzarilor ajunge la 28-30%, comparativ cu acelasi interval din anul trecut, si se datoreaza in mare parte noilor magazine din retea.
Cresterea vanzarilor consemnata in magazinele ce erau operationale si in primul semestru al anului trecut a fost de sub 10%.
"2008 nu a inceput extraordinar, iar acum suntem cu 5% sub buget, ceea ce nu este mult, pentru ca previziunile le-am realizat in functie de cresterile foarte mari de anul trecut", a spus Szarvadi.
Evolutia pietei, cu un ritm de crestere mai redus comparativ cu anul trecut, a fost explicata printr-un reglaj natural al cererii. In 2007 piata electro IT a urcat la o valoare de 1,27 de miliarde de euro, potrivit datelor Domo, de la circa 900 mil. euro in 2006. Potrivit evolutiei actuale a pietei, valoarea vanzarilor de electronice, electrocasnice si IT&C din 2008 va ajunge la 1,4 mld. euro.
"Exista diferente de consum in cazul EEO (electronice si elemente de birotica - n. red.) intre Romania si alte state. In Ungaria consumul/locuitor este de 338 de euro, iar in Romania de 74 de euro. Sper sa ajungem in 3-4 ani la un consum de 240 de euro