Clujeanca are o experienţă de 27 de ani la catedră, între care opt în Statele Unite ale Americii, unde a învăţat să devină un profesor „modern”.
După 17 de ani de muncă la catedră în cadrul Liceului Teoretic „Onisifor Ghibu” din Cluj, unde a predat limba română, Cornelia Vlad a decis, în 1999, să-şi urmeze soţul, care obţinuse o bursă de studiu în Statele Unite ale Americii. Nu a putut să stea departe de marea ei pasiune, şcoala, drept care a decis să-şi caute un loc de muncă în domeniu. Ajunsă din nou la catedră, unde a predat limba spaniolă la câteva clase de excelenţă, dar şi câteva destinate copiilor cu nevoi speciale, a fost nevoită să se „reinveteze”, pentru a putea face faţă sistemului de învăţământ american.
Profesor cu sombrero în State
Din profesorul „clasic” din sistemul de învăţământ românesc, obişnuit să fie respectat prin simpla prezenţă în clasă şi deschiderea unui catalog, a fost nevoită să devină unul care găseşte metode speciale, pentru a le câştiga respectul elevilor americani. „Dacă în România simpla apariţie a profesorului însemna că ora poate să înceapă, în SUA trebuia să captezi cu ceva atenţia elevilor. Trebuia să faci ceva ieşit din comun. Şi atunci, cu un sombrero pe care mi-l puneam pe cap, o poezie sau un baschet jucat în clasă, îi atrăgeam pe elevi de parte mea”, rememorează Cornelia Vlad. În Statele Unite ale Americii a întâlnit un cu totul alt sistem de predare şi învăţare, unul în care profesorii apelau doar la metode moderne pentru ca elevii acestora să poată asimila cât mai eficient informaţiile.
Un sistem American mult mai dinamic
„Acolo exista un plan de materii diferenţiat. Celor supradotaţi li se permitea o programă care să se adapteze ritmului lor, pe când în România, dacă un elev bun nu are puterea să se ridice de unul singur, este condamnat să rămână la nivelul grupului”, este de pă