"Daca intri primul in mediul online, timpul lucreaza in favoarea ta, nu a concurentilor tai", potrivit lui Laszlo Horvath, fondatorul agentiei media online Active Media din Statele Unite. Daca nu, companiile risca sa piarda teren in fata concurentilor care-si adapteaza mai rapid strategiile de marketing la schimbarile de comportament ale consumatorilor, care se muta online, a spus specialistul american in cadrul unui seminar desfasurat marti la Bucuresti.
In cadrul seminarului organizat de Carnation Romania pe tema marketingului prin intermediul motoarelor de cautare online (search engine marketing - SEM), Laszlo Horvath a aratat ca in prezent departamentele de marketing ale marilor companii incep sa "cedeze consumatorilor controlul" asupra activitatilor de marketing. Si aceasta, in conditiile in care, sustine el, paginile de web ale companiilor pierd din relevanta in fata continutului informational oferit de membrii diverselor retele de socializare, iar brandurile sunt tot mai adesea "construite sub forma unui dialog".
Cu toate acestea, in cadrul aceluiasi seminar, reprezentantul pentru Romania al retelei regionale Etarget, Dusan Urban, a invocat un studiu realizat de Nielsen Research potrivit caruia circa 20% dintre consumatorii prezenti pe Internet au incredere in mesajele publicitare, dar 60% au incredere in informatiile oferite de website-urile companiilor.
In contextul unei discutii extinse pe tema eficientei campaniilor de search engine marketing si search engine optimization pentru companiile din Romania, un punctul comun a fost ca, intr-o campanie SEM/SEO, clientii au nevoie absoluta de un website eficient, cu informatii detaliate si de incredere. "Nu exista search marketing fara un website adecvat", a spus Horvath. La randul sau, Csanad Banhegyi, expert in cadrul retelei regionale Carnation, afirma ca eficienta campaniilor d