Din cele 145 de foişoare necesare funcţionează doar jumătate. Autorităţile de pe litoral au semnat ieri un parteneriat. Strategia prevede dotarea foişoarelor de salvamari şi a punctelor de prim ajutor cu cele necesare, acţiune care se va încheia complet anul viitor. Înţelegerea a fost semnată, miercuri, de primarii de pe întreg litoralul, dar şi de alte autorităţi şi organizaţii implicate în oferirea siguranţei turiştilor care vin la mare şi care vor beneficia de asistenţă medicală, salvare şi intervenţie în situaţii de urgenţă.
Printre aceştia se află şi Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă, Căpitănia Zonală, Direcţia de Sănătate Publică, Poliţia de Frontieră şi Asociaţia Scafandrilor şi Salvamarilor Profesionişti. Ideea proiectului este de a reuni toate forţele care trebuie să se îngrijească pe timpul verii de siguranţa turiştilor dornici să aibă parte de un concediu liniştit.
Reprezentanţii Consiliului Judeţean Constanţa spun că au reuşit după mai mulţi ani să formeze o legătură între aceste instituţii pentru a acţiona cu operativitate. „Istoria a început în 2000, când nu exista niciun sistem de salvare a vieţii turiştilor şi numai într-o vară se înregistrau peste 100 de turişti care îşi pierdeau viaţa înecaţi pe întreg litoralul“, a spus preşedintele Consiliului Judeţean Constanţa, Nicuşor Constantinescu.
Agrementul la control
În urma unui studiu realizat de Institutul Naţional pentru Turism s-a stabilit care este dotarea necesară pentru ca litoralul să dispună de tot ce este nevoie când vine vorba de servicii pe plajă. Pentru a răspunde cerinţelor europene trebuie înfiinţate 145 de foişoare de salvamari, în prezent acestea fiind la jumătate. Mai este nevoie de 20 de baze operaţionale care să fie dispuse de la Năvodari şi până la Vama Veche.
Controale pe mai multe fronturi