Profesorii, directorii de şcoli şi sindicatele consideră că pachetul legislativ privind Educaţia are mari neclarităţi. Din dezbaterile organizate, la nivelul Capitalei, pe marginea legilor propuse, reiese că profesorii nu înţeleg de ce directorul unei şcoli nu poate fi şi preşedinte al consiliului de administraţie sau ce înseamnă ca un cadru didactic să fie titular al sistemului şi al şcolii. Conform proiectului, directorul şcolii poate fi membru în consiliul de administraţie, însă nu poate fi ales preşedinte.
„Această bicefalie de la conducerea unităţii şcolare ar trebui eliminată. Dacă directorul semnează contractul pentru finanţarea de bază, iar consiliul de administraţie semneaza pentru finanţarea suplimentară, deja e o problemă. Şcoala va fi într-un impas decizional”, a spus Ileana Burloiu, directorul Colegiul German „Goethe”. Liliana Preoteasa, director general la Direcţia Management Învăţământ Preuniversitar, a spus însă că acest model vine din Anglia, unde directorul şcolii trebuie să pună în practică deciziile consiliului de administraţie.
O altă problemă pe care profesorii o reclamă ca fiind ambiguă se referă la noul statut pe care îl va avea profesorul titular. Va fi el titular al învăţământului sau al şcolii şi ce se va întâmpla dacă va dori să se mute la altă şcoală, se întrebau profesorii care au participat, ieri, la dezbaterea organizată la Colegiul Naţional „Mihai Viteazu”.
Legea nu precizează clar ce înseamnă ca un profesor să fie titular al sistemului. Unii profesori s-au simţit chiar discriminaţi pentru că profesorii universitari ar urma să primească sporul de stabilitate, de 15%, după 5 ani de vechime, în timp ce un profesor din preuniversitar ar beneficia de acest drept de-abia după 10 ani de vechime. Cei prezenţi la dezbateri au spus, de asemenea, că profesorii din cluburile şi palatele copiilor ar trebui să aibă o no