Disputa pe privatizarea CFR Marfă dintre Guvern şi Preşedinţie a intrat în etapa epistolară. Cu Victor Ponta la Raliul Sibiului şi Traian Băsescu în concediu la Neptun, purtătorii de cuvânt ai celor două instituţii îşi fac reproşuri şi "recomandări" tăioase pasând în continuare responsabilitatea unui eşec deja anunţat al privatizării companiei feroviare.
"Neformularea unei poziţii a CSAT se va finaliza prin blocarea privatizării, instituirea unui management privat şi restructurea companiei CFR Marfă", sună noul avertisment lansat de la Palatul Victoria, printr-un comunicat de presă, de purtătorul de cuvânt al Guvernului, Andrei Zaharescu.
Acesta susţine că documentele aprobate miercuri în Guvern, adică hotărârea privind privatizarea şi avizele guvernamentale, au fost transmise CSAT, iar replica lui Bogdan Oprea, în calitate de purtător de cuvânt al Preşedinţiei, nu ţine loc de răspuns oficial.
"Guvernul României aşteaptă în continuare convocarea CSAT de către preşedintele României şi formularea unei poziţii cu privire la finalizarea negocierilor pentru privatizarea CFR Marfă", susţine Zaharescu.
Purtătorul de cuvânt al Guvernului reia totodată argumentul lui Ponta cum că "până in prezent, CSAT a avizat de trei ori privatizarea CFR Marfă", cu toate cdă Traian Băsescu a anunţat, tot printr-un comunicat, că un astfel de aviz după aprobartea unei privatizări nu s-a dat niciodată. „Cu sau fara competente, CSAT a avizat de trei ori pana acum privatizarea CFR Marfa. În 2011, 2012 şi 2013 s-au dat avize ale CSAT în legătură cu această privatizare", invocă Zaharescu avizele preliminare pentru proiectul de strategie a privatizării şi nu pentru contractul de vânzare-cumpărare, "recomandându-i" totodată lui Oprea "să nu comunice în numele CSAT" şi "să trateze cu seriozitate şi responsabilitate subiectul".
Disputa pe privatizarea CFR Marf