Traficul în Ploieşti a devenit un coşmar pentru şoferi. În timp ce multe dintre cele 34 de intersecţii semaforizate din oraş sunt blocate la orele de vârf, Primăria Ploieşti a alocat 10 milioane de lei, adică 2,5 milioane de euro, pentru semaforizare, studiu de trafic şi monitorizare video a circulaţiei. Ar fi al doilea studiu de trafic în ultimii trei ani plătit de municipalitate. Sursa: Marius Nica
Săptămâna trecută, Primăria Ploieşti a scos la licitaţie serviciul de semaforizare, care include întreţinerea semafoarelor, dar şi efectuarea unui studiu de trafic şi monitorizarea cu camere video a principalelor intersecţii din oraş.
„Fără toate aceste componente nu vom avea un trafic fluent. Realitatea ne impune un studiu în urma căruia să decidem ce soluţii sunt mai bune: semafoare sau sensuri giratorii”, explică primarul Ploieştiului, Andrei Volosevici. Câştigătorul licitaţiei, care va fi desemnat pe 19 aprilie, va încasa până în 2012 de la bugetul local aproape 2,5 milioane de euro.
Doi kilometri în jumătate de oră
În acest timp, şoferii îşi irosesc timpul aşteptând să traverseze intersecţii blocate, mai ales la orele de vârf. Aşa s-a întâmplat şi în această dimineaţă, în centrul oraşului, care a răsunat de claxoanele conducătorilor auto nervoşi.
„De la Gara de sud până la catedrala din centru, adică pe o distanţă de doi kilometri, am făcut o jumătate de oră. Abia am convins clientul să nu coboare din maşină la un semafor, pe care l-am prins de şapte ori. E dezastru şi niciun poliţist nu a fost prezent în intersecţiile blocate”, spune taximetristul Paul Voinea.
Două studii în trei ani
Studiul de trafic prevăzut în caietul de sarcini este al doilea efectuat în ultimii trei ani. În anul 2007, Primăria Ploieşti, condusă de Emil Calotă, în prezent consilierul lui Nicolae Văcăroiu la Curtea de Conturi, a plătit companiei Search Corporat