I Am special, spectacol de teatru comunitar şi artă activă „Turneu la ţară“, proiect de artă activă pentru educaţie împreună Echipa proiectului: Andreea Eşanu, Bogdan Georgescu, Monica Marinescu, Sever Andrei, Sînziana Nicola Un proiect Ofensiva Generozităţii şi tangaProject, cu sprijinul Administraţiei Fondului Cultural Naţional, Universităţii de Artă Teatrală şi Cinematografică „I.L. Caragiale“ Bucureşti, Ministerul Culturii, Cultelor şi Patrimoniului Naţional. Sponsor: Scot and Company Consulting. Partener media: HotNews Program: n 17-19 iulie: Căminul Cultural din Limanu (Constanţa) n 31 iulie-2 august: Căminul Cultural din Săsarm, Chiuza (Bistriţa-Năsăud) n 7-9 august: Căminul Cultural din I.L. Caragiale (Dîmboviţa) n 14-16 august: Căminul Cultural din Băile Govora (Vîlcea) „Problema lui nu era instruirea: instruim recruţii pe care-i înrolăm, subalternii care rebuie să poată înţelege ordinele, poporul pe care vrem să-l guvernăm – în manieră progresistă, adică fără vreun drept divin şi conform grilei unice a capacităţilor. Problema lui era emanciparea: ca orice om să-şi poată recunoaşte demnitatea umană, să capete conştiinţa capacităţii sale intelectuale şi să hotărască în privinţa utilizării ei.“ „El“, cel despre care vorbeşte Jacques Rancière în Le Maître ignorant. Cinq leçons sur l’émancipation intelectuelle (1987), se numeşte Joseph Jacotot, revoluţionar francez exilat şi, în 1818, profesor la universitatea din Louvain/Leuven. O bună parte dintre studenţii lui belgieni nu vorbeau, ba chiar habar n-aveau de franceză, iar el, personal, nu ştia boabă de flamandă. Soluţia a fost, pentru Jacotot, să-şi pună studenţii să citească Télémaque, într-o traducere bilingvă, învăţînd originalul francez pe de rost. După ce i-a pus să repete conştiincios prima parte (şi să se uite, doar, pe partea a doua), profesorul le-a cerut să-şi redacteze în franceză opiniile d