Premierul le promite investitorilor stabilitatea legislatiei fiscale.
Privatizarea uzinei Daewoo Craiova este principalul proiect economic al premierului Calin Popescu-Tariceanu pe 2007. El crede ca Romania are sansa sa devina tara cu industria auto cea mai puternica din regiune.
"Ambitia mea in 2007 este sa reusim privatizarea Daewoo, sa construim un proiect de talia celui dezvoltat de Renault la Pitesti. E drept ca nu vom putea da trendul pe piata auto mondiala, dar ca volum de productie Romania va fi un jucator important", a declarat prim-ministrul Tariceanu intr-un interviu acordat ZF. Solicitat in urma cu o luna, interviul a avut loc vineri, 2 februarie.
Tariceanu sustine ca privatizarea s-ar putea incheia pana in iunie-iulie. El afirma ca la Daewoo principalul criteriu de privatizare nu va fi pretul oferit de investitori, ci dimensiunea proiectului prezentat in oferte si implicatiile acestuia in economie.
"Ne intereseaza in primul rand care va fi volumul de productie, cate locuri de munca vor fi create, care va fi numarul de furnizori adusi in Romania si, nu in ultimul rand, care va fi gradul de integrare locala a productiei". El spune ca Romania nu mai este in situatia de a privi "banul ca prim criteriu". "Avem nevoie de o economie care sa continue sa creasca, alimentata de activitatea a noi IMM-uri care se pot dezvolta in jurul unei uzine precum cea de la Craiova."
Premierul se asteapta ca viitorul cumparator sa solicite o serie de facilitati, insa afirma ca Guvernul nu mai are la indemana posibilitati foarte mari de ajutor. "Conform legislatiei privind ajutorul de stat, putem acorda sprijin pentru formare profesionala, cercetare, precum si pentru dezvoltare regionala. De asemenea, il vom sprijini pe investitor cu utilitatile necesare, mai ales in privinta infrastructurii de transport pentru ca va trebui ca platfo