Locul vechilor trâmbiţaşi sau toboşari a fost luat de difuzoare şi de staţii de amplificare de ultimă generaţie, care transmit anunţuri, reclame şi muzică pentru pieţarii orădeni. Administraţia Domeniului Public (ADP) Oradea, care administrează pieţele şi cimitirul municipal, a investit 20.000 de lei pentru o mai bună comunicare cu comercianţii şi cumpărătorii.
În pieţele orădene s-a făcut o investiţie discutabilă, în contextul crizei, fiind cumpărate patru sisteme de amplificare, microfoane, cabluri şi 25 de boxe audio, cu aproximativ 20.000 de lei. Prima staţie a fost deja montată în Piaţa Cetate, urmând pieţele Rogerius şi Decebal, dar şi Cimitirul Municipal, la Capela Orăşenească. Potrivit informaţiilor primite de la Florin Alexandru, purtător de cuvânt la ADP Oradea, investiţia este una cât se poate de utilă, cheltuiala fiind, de altfel, prevăzută în bugetul şi planul de investiţii din acest an. „Viziunea conducerii ADP este că trebuie făcute investiţii, pentru confortul comercianţilor şi al cumpărătorilor", a spus Florin Alexandru. Acesta a precizat că ideea cumpărării acestor sisteme de amplificare i-a venit directorului ADP Oradea, Liviu Andrica, atunci când o fetiţă s-a rătăcit în piaţa Rogerius şi s-a pierdut foarte mult timp până i-au fost găsiţi părinţii, din cauză că nu exista un mijloc de a anunţa problema în toată piaţa.
Administratori pe post de „trâmbiţaşi"
Comercianţii din Piaţa Cetate au parte, de aproximativ o săptămână, de anunţuri, reclame şi muzică, toate transmise, prin staţia de amplificare, de către unul dintre cei doi administratori ai pieţei. Aceştia au acum o nouă atribuţie, aceea de DJ. Primul anunţ transmis de către „trâmbiţaşul" Cătălin Birta a fost acela legat de licitarea meselor. „Am primit reacţii pozitive din partea pieţarilor", a spus Cătălin Birta, unul dintre cei doi administratori. „Al doilea anunţ a fost cu