Lupta dintre Victor Ponta şi Traian Băsescu pe margina privatizării CFR Marfă continuă, fiecare dintre cei doi apelând la diverse metode pentru a combate declaraţiile celuilalt.
Ieri, pe site-ul Consiliului Suprem de Apărare a Ţării (CSAT), a fost postat documentul prin care CSAT a avizat Strategia de privatizare a CFR Marfă.
Deşi pare că acest document ar fi fost "desecretizat" prin publicarea pe site-ul CSAT, conţinutul său nu este atât de "secret", presa publicând hotărârile pe care le conţine încă de la data la care au fost adoptate, respectiv începutul lui februarie.
Cu toate acestea, pare că actul cu pricina a fost "scos la iveală" pentru întărirea spuselor lui Traian Băsescu potrivit cărora CSAT nu are în atribuţii avizarea contractelor de privatizare, preşedintele refuzând, în calitatea sa de şef al CSAT, să analizeze acest contract, după ce Victor Ponta a cerut Consiliului Suprem de Apărare a Ţării avizul pe privatizarea CFR Marfă.
Astfel, documentul "desecretizat" ieri precizează că "modalitatea concretă şi procedura de privatizare se află în responsabilitatea Ministerului Transporturilor şi a Guvernului României".
Reprezentanţii Guvernului susţin că Executivul a respectat "întocmai" hotărârea CSAT.
Aceştia ne-au declarat: "Odată cu finalizarea negocierilor privind privatizarea CFR Marfă şi date fiind ultimele declaraţii publice ale Preşedintelui României, domnul Traian Băsescu, Guvernul României cere avizul final al Consiliului Suprem de Apărare a Ţării cu privire la privatizarea CFR Marfă".
Fostul ministru al transporturilor Relu Fenechiu întăreşte afirmaţiile oficialilor din Guvern şi spune că, dacă şeful statului nu ar fi făcut acele declaraţii potrivit cărora "ceva este în neregulă" cu procesul de vânzare a 51% din acţiunile operatorului nostru feroviar de marfă, privatizarea CFR Marfă ar fi mers mai departe.