Valoarea unei astfel de investiţii este estimată între 15 milioane de euro şi 25 de milioane de euro
Suedezii de la Ikea studiază posibilitatea deschiderii în 2012 a unui magazin la Braşov, a anunţat ieri Cornel Oprişan, retail manager al Ikea România. Potrivit acestuia, Braşovul este unul dintre oraşele candidate la deschiderea celui de-al doilea magazin Ikea din ţara noastră, alături de Timişoara, Cluj-Napoca, Iaşi, Constanţa şi Bucureşti, unde deja există un magazin Ikea. Potrivit lui Oprişan, deschiderea viitoarelor magazine Ikea se va întâmpla atunci când piaţa o va cere, construcţia unei astfel de facilităţi putând dura până la un an şi jumătate.
Suedezii susţin că o investiţie într-un magazin nou are în vedere 20 de criterii, primele cinci fiind densitatea populaţiei, nivelul mediu al veniturilor, influenţele culturale, distribuţia de vârstă şi nivelul educaţiei. Valoarea unei astfel de investiţii este estimată între 15 milioane de euro şi 25 de milioane de euro, o sumă mai mare fiind considerată „o aberaţie”.
Firma a anunţat că gamele de produse cu cele mai mari vânzări din acest an sunt articolele pentru dormitoare, bucătării şi living. Ikea România are un portofoliu de 9.500 de articole, iar 8% dintre acestea sunt furnizate de 40 de firme româneşti.
Compania a redus cu 12%, în medie, preţurile pentru întreaga gamă de produse în acest an şi le va menţine în anul financiar următor, în ciuda creşterii preţurilor la materia primă şi a inflaţiei, a mai spus Oprişan.
Grupul suedez a deschis în 2007 magazinul din România, situat în nordul Bucureştiului. Centrul comercial a avut în anul de catalog 2010, respectiv 1 septembrie 2009 - 31 august 2010, vânzări de 327,4 milioane de lei, în scădere cu 13% faţă de perioada similară anterioară. Valoarea unei astfel de investiţii este estimată între 15 milioane de euro şi 25 de milioan