Spectacole cu mare succes la public au avut loc duminică la Festivalul Internaţional de Teatru de la Sibiu. Fiind prima zi cu soare de la începutul acestei manifestări, s-au desfăşurat în voie şi reprezentaţii stradale - cu statui, instalaţii, parade de costume, concerte sau cu aşteptatul foc de artificii. Luni a fost o zi la fel de plină, cu diverse evenimente.
Într-o sală de 600 de locuri, cât are cea a Casei de Cultură a Sindicatelor din Sibiu, au venit vreo 800 de oameni să vadă "Leonce şi Lena", un spectacol regizat de Horaţiu Mălăele pe textul lui Georg Büchner, la Teatrul de Comedie din Bucureşti. Publicul a rezonat cu scena. Reacţia de final a fost fastă: i s-a oferit o creaţie ludică, actorii având "permisiunea" să improvizeze.
Majoritatea dintre ei sunt la început de carieră teatrală, poate mai puţin Dorina Chiriac, atât de experimentată, dar mereu tânără şi minunată interpretă. S-a văzut plăcerea lor de a juca, s-au văzut ideile unui foarte bun creator de spectacole după care ei s-au ghidat. Trupa, tânără, a dat dovadă în această creaţie vie şi energică de aplicare. Mălăele a mizat pe interpreţi.
ARTIST TOTAL
La conferinţa de presă de ieri, din cadrul Festivalului de la Sibiu, artistul Mălăele a ţinut să spună că reprezentaţia de duminică seară a fost de fapt o a doua repetiţie generală şi că spectacolul e crud, dar va căpăta contur şi va arăta altfel. El a invocat mijloacele tehnice, care nu corespund cu cele de la sala Comediei, unde a fost concepută montarea.
Desigur, acest lucru nu prea l-a înţeles publicul de rând, care a ovaţionat îndelung la final, dar pentru Mălăele primează perfecţiunea şi bunul-simţ - atribute ce îl caracterizează. Şi-a arătat grija pentru tinerii interpreţi pe care i-a ales în "Leonce şi Lena" şi în care crede foarte mult. Le prezice un viitor în teatru.
Printr