Edilii moldoveni nu se grăbesc să amenajeze piste speciale Cicliştii fac slalom prin traficul supraaglomerat ori ocupă trotuarele. Într-un singur oraş există pistă specială.
Edilii moldoveni nu se grăbesc să amenajeze piste speciale
Cicliştii fac slalom prin traficul supraaglomerat ori ocupă trotuarele. Într-un singur oraş există pistă specială.
Statisticile Poliţiei spun că bicicliştii se află pe locul 12 într-un "Top 20" al cauzelor accidentelor din trafic.
Rata mortalităţii este extrem de crescută. Cele 17 accidente rutiere înregistrate în ultimii trei ani în scriptele Poliţiei Rutiere din Iaşi s-au soldat cu opt morţi şi 19 răniţi.
Soluţii, doar pe hârtie
"Delimitarea unor piste pentru biciclişti ar fi o soluţie foarte bună, pentru că am putea să le facem loc acolo şi celor cu mopede, conform legii", spune Cristian Mândru, purtător de cuvânt al Poliţiei Rutiere Iaşi şi membru al comisiei de circulaţie din cadrul Consiliului Local. La Iaşi există doar o pistă pentru agrement, de 400 de metri lungime, pe Bulevardul Socola. "La ce mă poate ajuta?
Cam din orice direcţie trebuie să înfrunt traficul până acolo şi, după aceea, să mă întorc înapoi acasă tot prin trafic?", comentează Radu Alexandru, ciclist ieşean.
Responsabilii Primăriei au în plan un traseu profesionist pentru biciclişti, în valoare de 4,9 milioane de euro. Acesta ar trebui să facă legătura între campusul Tudor Vladimirescu şi Copou. Finanţarea ar urma să fie asigurată din fonduri europene, contribuţia Primăriei fiind de 10%.
Scuza autorităţilor: străzi înguste
Suceava, oraş cu peste 100.000 de locuitori, nu are nicio pistă pentru biciclişti. Edilii motivează că străzile sunt înguste. "Acolo unde trotuarele sunt mai late luăm în calcul varianta de a delimita piste pentru biciclişti şi spaţiu pietonal", declară primarul Ion Lungu. @N_P