Compania de infrastructură CFR SA şi-a bugetat profit zero pentru acest an, potrivit proiectului de Buget de Venituri şi Cheltuieli (BVC) pe 2013 postat pe site-ul Ministerului Transporturilor.
Documentul estimează că veniturile totale, calculate la acelaşi nivel cu cheltuielile, vor ajunge, până la finalul anului, la circa 4,4 miliarde lei.
Cea mai mare parte din chetuielile bugetate - circa 3,7 miliarde lei - vor fi îndreptate către zona de exploatare (aproape 827 milioane lei - pentru bunuri şi servicii, peste 62 de milioane de lei - pentru impozite şi taxe, aproximativ 828 milioane lei - cheltuieli cu personalul, alte 2 miliarde lei reprezentând alte cheltuieli de exploatare).
Pentru finanţarea investiţiilor a fost bugetată suma de 3,2 miliarde lei.
CFR SA are plăţi restante de aproape 1,2 miliarde lei şi creanţe de 1,4 miliarde lei.
Fostul manager privat al companiei Dimitris Sophocleous declara, recent, că, în primele trei luni ale anului în curs, CFR Infrastructură a obţinut o creştere a profitului contabil cu 120 de milioane de lei, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut.
La sfârşitul anului trecut, CFR SA înregistra, în mod real, o pierdere de 600 de milioane de lei, în timp ce, la nivel contabil, avea un profit de 1 miliard de lei, potrivit domniei sale.
Agenţia Naţională pentru Administrare Fiscală (ANAF) urmează să preia o creanţă de 119 milioane de lei, pe care Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS) o are la CFR SA, potrivit unui proiect de Ordonanţă postat pe site-ul Ministerului Transporturilor (MT).
Documentul arată că, ulterior acestei proceduri, CFR Marfă va prelua datoria de 605,9 milioane lei pe care CFR SA o are la ANAF, stingându-se, astfel, o parte din restanţele pe care operatorul feroviar de transport marfă le are la compania de infrastructură, precum şi datoria pe c