A fost o aterizare dificila, este un eveniment rar in cariera unui pilot, insa rezultatul bunei instruiri s-a vazut in cazul acesta. Este primul incident din istoria companiei in cei 9 ani de activitate, a declarat capitanul britanic David Morgan, seful pilotilor operatorului aerian low-cost Wizz Air.
O cursa Wizz Air a decolat sambata din Otopeni spre Roma-Ciampino cu 165 de pasageri la bord si un echipaj format din 6 membri, doi in cabina si 4 insotitori de zbor. Pilotul Gianluca Rabitti Martini (49 de ani) era italian si avea peste 12.000 de ore de zbor, iar copilotul era cipriot si avea peste 4.000 de ore de zbor. Cele patru stewardese erau romance.
“Prima parte a zborului a fost normala, insa la apropierea de aeroportul Ciampino cand pilotii au incercat sa coboare trenul de aterizare au primit un semnal in cabina cum ca partea din stanga a trenului de aterizare este blocata. Dupa acest semnal echipajul a inceput o manevra de ocolire, care este pur si simplu obisnuita, au planat pe coasta Italiei facand procedura de depanare conform instructiunilor producatorului si au declansat mecanismul de back up. Din pacate, partea stanga nu a putut fi coborata si a ramas zavorata. Echipajul a hotarat sa aterizeze cu partea dreapta a trenului si a ales aeroportul Fiumicino pentru ca pista este mult mai lunga. Echipajul a transferat o parte din cantitatea de carburant din partea stanga in partea dreapta pentru a ramane cat mai putin carburant in partea stanga”, a spus Morgan.
Pilotii au prevenit insotitorii de zbor sa faca pregatirile pentru aterizare. In apropiere de Fiumicino avionul a coborat pentru ca turnul de control sa confirme ca partea stanga a trenului de aterizare este blocata.
Avionul a aterizat cu ambele motoare in functiune, iar dupa aterizare a fost oprit motorul din partea stanga, pentru ca avionul urma sa fie lasat pe el. Aripa stanga