Bancile obinuiesc de cativa ani sa se ia la intrecere cu societatile de credit de consum in ofertele speciale de finantare cu ocazia sarbatorilor, modelul fiind acela al retailerilor care accelereaza in ultimele luni ale anului prin lansarea de oferte promotionale.
Cu siguranta, in urmatoarele saptamani, datele Biroului de Credit vor releva o crestere a numarului interogarilor adresate bazei de date.
Reprezentantii creditorilor din Romania stiu foarte bine ca de Craciun si de Paste febra consumului creste, si astfel nu stau cu mainile in san. Asadar, jucatorii din sistemul bancar dau tonul luptei promotiilor de sarbatori cu o luna si jumatate, chiar cu doua luni inainte de perioada propriu-zisa a sarbatorilor.
Doua aspecte sunt definitorii in strategia bancilor in perioada premergatoare sarbatorilor de iarna: in primul rand, potentialul pietei in pe baza cresterii apetitului pentru consumu si , in al doilea rand, concurenta acerba pe care o primesc din partea marilor retaileri si campaniile lor in oferte generoase pentru acordarea de credite.
Raiffeisen deschide 'balul'
O miscare interesanta vine de la Raiffeisen Bank care a lansat ieri oferta de sarbatori, care include o reducere a dobanzilor la creditele de consum cu 6%, de la 15,9% pana la 9,9% si dobanda zero la cumparaturile prin cardurile de credit care vor fi emise pana la 30 noiembrie, potrivit unui comunicat al bancii.
Oferta Raiffeisen Bank este valabila in ultimele doua luni ale anului a mai informat comunicatul bancii. Banca promite o documentatie simplificata, solicitandu-se clientilor o carte de identitate si o adeverinta de venituri. "Costurile sunt formate doar din dobanda si comisionul unic de procesare", se arata in comunicat.
Clientii care solicita un credit de consum nu sunt obligati sa isi faca asigurare de viata sau a produselor, nu au nevoie de a