Din ce in ce mai putini clienti intra in showroom-urile companiilor auto, iar vanzarile de masini au scazut cu 70% in ultima luna a anului trecut. Companiile din industria auto incep sa investeasca mai mult in trainingul de vanzari al angajatilor.
"Se stie ca industria auto este foarte afectata de criza financiara. O companie foarte mare ne-a solicitat deja un training pentru vanzatorii din showroom-uri. Este vorba de un training pentru 130 de persoane. Daca inainte masinile se vindeau singure si nu era nevoie decat ca un client sa intre pe poarta showroom-ului, acum trebuie sa fii un vanzator excelent ca sa atragi clientii si sa ii determini sa cumpere", explica Violeta Lupu, training manager Clever Business Solutions, companie de training si consultanta.
Potrivit principalilor jucatori din piata, vanzarile de automobile in 2009 nu vor depasi pragul de 250.000 de unitati, in conditiile in care Banca Nationala a Romaniei nu va relaxa conditiile de creditare. In ultimele doua luni ale anului trecut vanzarile de masini au scazut sub pragul de 15.000 de unitati, volum similar cu cel dintr-o luna normala din 2003, in timp ce in noiembrie si decembrie 2007 volumul depasea pragul de 30.000 de unitati comercializate lunar.
Lupu explica faptul ca oamenii de vanzari din auto nu erau nevoiti inainte de criza sa apeleze nici macar la tehnicile clasice de vanzari pentru ca cererea de pe piata era destul de mare.
"Acum nu mai intra absolut nimeni in showroom-uri sau foarte rar se intampla acest lucru. Din acest motiv, trebuie sa ai o noua abordare, sa cumperi niste baze de date pentru a contacta clientii respectivi, pentru a-i aduce in showroom", spune Lupu, care adauga ca scopul trainingului este ca vanzatorii auto sa invete cum sa gaseasca clienti, iar mai apoi sa ii convinga sa cumpere.
Odata ce criza financiara de pe plan mondial a inceput