Compania naţională CFR SA a atribuit consorţiului Swietelsky - Strabag - Alstom - Arcada - Euroconstruct - Transferoviar Grup un contract în valoare de 1,35 miliarde de lei, fără TVA, pentru modernizarea porţiunii de cale ferată Vinţu de Jos – Simeria (judeţele Alba şi Hunedoara)
Termenul de execuţie a lucrărilor este de 30 de luni, finanţarea fiind asigurată din fonduri nerambursabile europene post-aderare, prin Fondul de Coeziune - 85%, şi de la bugetul de stat - 15%, se arată într-un comunicat transmis de companie. Linia Vinţu de Jos - Simeria face parte din tronsonul Coşlariu - Simeria situat pe Coridorul IV pan-european (Constanţa - Bucureşti - Braşov - Alba Iulia - Curtici).Modernizarea tronsonului de cale ferată presupune lucrări la infrastructură şi suprastructură (printre care lucrări de consolidare a liniilor cu o lungime de 7,78 km, construcţia sau reabilitarea a 16 poduri, respectiv 8 pasaje denivelate şi un tunel), lucrări de electrificare şi energoalimentare, de telecomunicaţii feroviare, de construcţii civile şi de protecţie a mediului. După finalizarea lucrărilor, trenurile de călători vor circula cu viteza de 160 km pe oră, iar cele de marfă cu 120 km pe oră. Rezultatul licitaţiei poate fi contestat în termen de zece zile de la primirea comunicării. Compania naţională CFR SA a atribuit consorţiului Swietelsky - Strabag - Alstom - Arcada - Euroconstruct - Transferoviar Grup un contract în valoare de 1,35 miliarde de lei, fără TVA, pentru modernizarea porţiunii de cale ferată Vinţu de Jos – Simeria (judeţele Alba şi Hunedoara)
Termenul de execuţie a lucrărilor este de 30 de luni, finanţarea fiind asigurată din fonduri nerambursabile europene post-aderare, prin Fondul de Coeziune - 85%, şi de la bugetul de stat - 15%, se arată într-un comunicat transmis de companie. Linia Vinţu de Jos - Simeria face parte din tronsonul Coşlariu - Simeria sit