Adrenalina, creativitate, spontaneitate, un fel de "bungee jumping", aşa caracterizează actorii aflaţi la început de drum, improvizaţia de pe scenă, în faţa unui public care-i ajută sau îi încurcă după bunul plac. Niciun act nu seamănă cu altul atunci când trupa improFUN urcă pe scenele din cluburile din Capitală.
Câţiva actori profesionişti şi mai mulţi tineri, doritori să experimenteze şi să simtă emoţiile scenei, "s-au înrolat" în proiectul "Şcoala de improvizaţie", un proiect "desenat" de o actriţă cu experienţă, Mihaela Sârbu, fondatoare şi a Teatrului Fără Frontiere, una dintre primele companii de teatru independent din Romania.
Şcoala de improvizaţie a apărut în urmă cu doi ani, pornind ca un proiect lucrat cu copiii, dar extins la neprofesionişti de profesoara Mihaela Sârbu, îndrumată de regizorul Vlad Massaci.
"Abia mai târziu am aflat că improvizaţia chiar este aplicată cu succes în străinătate în domeniul dezvoltării personale", a spus Mihaela Sârbu.
"Efectele sunt pozitive şi măsurabile doar atunci când este predată de profesionişti care cunosc îndeaproape tehnica de declanşare a unor procese creative autentice şi nu văd improvizaţia ca pe o modalitate de a obţine un succes facil, bazat pe întrebuinţarea de glume şi “cioace” pentru distrarea unui public amator de glume ieftine.", a completat ea.
Fără regie, fără scenariu, urmând doar indicaţiile publicului
Spectacolul improvizatorilor de la improFUN care poate fi văzut la MTR sau în alte cluburi din Bucureşti, se bazează pe o metodă care-i aparţine lui Keith Johnstone. Participanţii nu au un scenariu sau o regie, însă urmează regulile fiecărui exerciţiu-tip, precum: Discurs cu braţe, film cu traducător, poveste în patru, tirul întrebărilor, Mondovision – the winner ş.a. "În rest, totul se întâmplă live, în locul respectiv, în momentul r