Exclusiv Societăţile care îşi concentrează afacerile în jurul poliţei RCA datorează sume importante către alţi asigurători. O parte a acestor datorii sunt disputate deja în instanţe.
Situaţia regreselor este una dintre principalele probleme pe agenda societăţilor de asigurare care domină piaţa poliţelor auto, generând discuţii aprinse în întâlnirile la nivel de conducere executivă. Este vorba de datorii de zeci de milioane de lei pe care cei mai importanţi jucători din piaţa CASCO le au de recuperat de la asigurătorii care îşi construiesc afacerile în jurul poliţei RCA. De unde vin aceste datorii semnificative? O parte a şoferilor loviţi în accidente rutiere aleg, din diverse motive, să-şi repare maşina utilizând poliţa CASCO, fără a mai aştepta ca societatea care a emis RCA către şoferul vinovat să achite respectiva reparaţie. În aceste condiţii, potrivit legii, societatea care a emis CASCO informează asigurătorul RCA asupra costurilor reparaţiei, iar acesta din urmă trebuie să blocheze în rezerve şi, ulterior, să achite respectiva sumă sub titlu de regrese. Problema este că, în ultimii doi ani, din ce în ce mai mulţi şoferi au ales varianta CASCO, în timp ce societăţile care asiguraseră şoferii vinovaţi întârzie cu plata către compania care a achitat reparaţia. În acest fel s-au acumulat datorii de zeci de milioane de lei, care aduc după sine penalităţi şi pe care o parte a asigurătorilor care au de primit aleg să şi le recupereze în instanţă.
Cine are de primit
„În acest moment, putem afirma că piaţa românească întâmpină dificultăţi în ceea ce priveşte regresele între companii. Totodată, trebuie să specificăm că această situaţie este generată de un număr mic de companii care, însă, deţin un procent semnificativ din piaţa de RCA“, arată, pentru Capital, Adrian Marin, CEO al Generali, companie care a reuşit totuşi să reducă, f