Piata masinilor noi inmatriculate in Romania a inregistrat un declin mediu anual de 29% in ultimii 5 ani. Puterea scazuta de cumparare a populatiei, fluctuatia taxei auto de poluare, precum si accesul restrictionat la finantare sunt cauzele acestui declin.
In scadere sunt si reinmatricularile, in timp ce numarul masinilor rulate provenite din import a inregistrat o revenire la nivelul anului 2008.
Importurile de autoturisme rulate au avut o evolutie mai degraba plata, inregistrand o revenire la nivelul anului 2008, cu un minim critic in anul 2011 la nivelul de 75.697 de unitati. In primele zece luni ale acestui an au fost inscrise in circulatie 186.997 de masini second-hand din import, comparativ cu cele 205.092 de masini intrate in tara in 2008. AdSense 468x15
Citeste si:ALD Automotive a vandut in trei ani 4.000 de masini pe internetTOP 10: masini care nu i-au lasat in drum pe nemti. Dacia, loc 5Romanii redevin excentrici: mai multe masini de lux noi vandute in tara
Evolutia este spectaculoasa pentru ultimii 2 ani, cand s-a inregistrat o crestere de 147%, datorata unui proces de migrare a romanilor din segmentul de masini noi catre masini second hand din import, majoriatea rulate in Germania.
Piata masinilor reinmatriculate in Romania a inregistrat o scadere de 42% in primele zece luni ale acestui an, comparativ cu aceeasi perioada din 2008, ajungand la 171.527 masini reinmatriculate, comparativ cu cele 296.220 de masini reinmatriculate cu 5 ani in urma.
In cazul acestor masini, s-a inregistrat o scadere medie anuala de 10%, in aceeasi perioada analizata. Scaderea s-a accentuat in 2013, in urma introducerii taxei de poluare auto, inclusiv pentru masinile inmatriculate in Romania inainte de 1 ianuarie 2007.
Piata masinilor noi inmatriculate in Romania a inregistrat un declin mediu anual de 29% in ultimii 5 ani. Puterea scazuta