Dincolo de sondaje sau studii, daca stii sa asculti si sa creezi un mediu in care oamenii sa poata comunica, ei iti vor spune care sunt lucrurile care le plac sau nu in companie, crede Oliver Lorincz, HR Manager Ikea Romania.
"Rolul meu cel mai important in organizatie este sa fiu printre angajati si sa-i ascult", spune Lorincz.
Singurul birou din magazinul Ikea este al sau. " Se presupune ca in biroul de resurse umane se discuta tot felul de lucruri. Nici country managerul nu are birou. Insa pentru directorul de resurse umane s-a decis alocarea unui birou", spune Lorincz. Cu toate acestea, biroul ramane nefolosit in cea mai mare parte a timpului. "Nu stau in birou, nu am ce sa caut aici. Sunt mereu printre oameni", adauga el.
Angajarile pentru magazinul deschis de Ikea saptamana trecuta au fost finalizate, aici lucrand in prezent 373 de oameni. "In aceasta etapa, procesul de recrutare s-a incheiat, cu o mentiune: dimensionarea echipei am facut-o prin comparatie cu alte magazine. Insa cred ca realitatea din Romania ne va oferi ocazia de a redimensiona anumite functiuni pe masura ce businessul va avansa. Astfel, din acest punct de vedere, putem spune ca recrutarile nu s-au incheiat inca", spune Lorincz.
Cum si-a gasit Ikea angajati in Romania? "I-am cautat in toate felurile posibile: site-uri de joburi, firme de recrutare, networking, prin reteaua de absolventi a diferitelor institute de management al afacerilor, anunturi in presa", spune Oliver Lorincz.
"Primul angajat am fost eu. Eu si Cornel Oprisan (country manager al Ikea Romania - n.r.) fusesem colegi la Asebuss si ne-am recrutat reciproc la admitere. Se intampla in anul 2005, cand ne-am intalnit si mi-a spus ca are un proiect nou la care lucreaza si care are nevoie de cineva pe resurse umane. Am spus 'Da' fara sa intreb despre ce este vorba. Abia dupa aceea am aflat de Ikea", isi a