Domnul Demetriade este nou venit, o luna si ceva, in Consiliul de Administratie Tarom, fiind introdus prin voia Ministrului Transportului. Puciul din aceste zile nu putea fi facuta fara dorinta Ministrului Transportului, coniventa si premeditarea Ministrului Transporturilor (eliminarea mea din CA-ul Tarom la sfarsitul lui Mai ca sa destabilizeze voturile) si participarea directa si ajutorul Ministrului Transportului (fara aprobarea AGA nu poate fi creata pozitia destinata d-lui Demetriade si preluarea atributiilor CEO-ului Tarom), scrie Lucian Isar, fost membru in CA Tarom pe blogul personal
Fara fortarile descrise in opinia “Batalia” pentru Tarom , guvernanta corporatista ar fi rezistat si in continuare cu a facut-o in primele 7 luni de mandat.
Fara aprobarea AGA, aflata sub controlul Ministerului Transporturilor, noua pozitie infiintata pentru domnul Demetriade de director executiv, ramine doar o propunere!
Si totusi in mod pragmatic pentru ce anume este batalia pentru Tarom? Pentru rezultatele companiei, pentru angajati si conditiile oferite clientilor?
Desigur ca nu! Acestea sunt deja pe calea cea buna dupa un efort de 6 luni.
Nu ramine decat sa ne uitam la justificarile alternative care pot fi numeroase: tranzactiile de uniformizare a flotei , contracte de asigurare, angajarea de apropiati, renegocierea contractelor, iesirea Tarom de pe anumite rute, vinzarea de bilete la preturi preferentiale catre anumiti operatori, contractatarea de noi servicii de la favoriti, privatizarea partiala cu interes arab, terenul de la Romaero prin preluarea angajatilor in unitatea de mentananta, spargerea companiei in bucati.D. Demetriade, desi si-a dorit sa intre in managementul executiv al Tarom nu a trecut in toamna de selectie.
Nu cunosc motivele dar cele mai evidente sunt legate de conflictele de interese in care se afla, incompatibile cu