Doar in ultimii ani, importul de legi, de cultura, de mentalitati si idei diverse din alte tari a crescut si zilnic putem observa schimbarile produse in fiecare dintre noi si in jurul nostru. Turismul este o industrie in plina ascensiune, oamenii calatoresc mult mai des, fie in interes de business sau personal, din ce in ce mai departe. Lucram cu oameni si companii de peste ocean, studiem la universitati de pe alte continente, sa ajungem in final la concluzia ca lumea devine din ce in ce mai mica.
Pe langa beneficiile imediate si vizible ale globalizarii, se observa si o depersonalizare culturala, o pierdere a identitatii oraselor si chiar a tarilor. Strazile si pietele centrale ale marilor metropole de pe intreg globul arata aproape la fel, aglomerate, cu aceleasi mari branduri, magazine si restaurante. Miile de masini care creeaza un trafic infernal precum si diveristatea oamenilor adunati la un loc de promisiunile financiare sunt o imagine pe care o intalnim in fiecare mare oras din Europa si SUA.
Romania a inceput de curand sa se alinieze la aceste standarde comerciale internationale, dar exista inca multe probleme de rezolvat pe plan intern pana sa oferim un mediu atractiv atat noua ca locuitori ai tarii cat si celor care vin sa investeasca si chiar sa traiasca aici. Avem de invatat foarte multe de la tarile prin care calatorim, si tot ce trebuie sa facem este sa privim obiectiv ce se intampla atat la noi cat si pe alte meridiane si sa luam doar ce este cu adevarat benefic pentru viata noastra. “O viata mai buna pentru noi romanii nu se rezuma doar la sectorul economic, ci include toate aspectele a ceea ce inseamna calitatea vietii – social, economic, mediu inconjurator, educatie, sanatate si cultura. Calitatea vietii integreaza toate domeniile de interes individual si social, nu se rezuma doar la nivelul de trai care se refera doar la venit” a de