Să pună la bătaie o sumă mai mică de 10.000 de euro şi să înceapă lucrul cât mai repede posibil. Aceste două principii i-au ghidat pe investitorii în francize în anul care se încheie. Sursa: ARHIVA EVZ
Franciza rămâne o reţetă bună de afaceri şi pe timp de criză. Ceea ce s-a schimbat din cauza dificultăţilor economice sunt preferinţele întreprinzătorilor români în acest domeniu. Astfel, dacă până acum doi ani ei erau atraşi de branduri străine, "acum se caută afacerile pentru care nu se scot prea mulţi bani din buzunare şi să fie uşor de operat, adică să nu dureze prea mult timp până să se poată deschide o unitate", spune Constantin Anton, preşedintele Asociaţiei Române de Franciză (ARF). Aşa se explică de ce cele mai căutate francize au fost cele ieftine.
Oamenii de afaceri români s-au orientat în special către idei de business care să coste mai puţin de 10.000 de euro. Cele mai multe cereri au fost pentru francize de fast-food, urmate de cele din zona serviciilor, pe locul al treilea situându-se francizele de retail, a declarat Constantin Anton, pentru EVZ.
Cel mai bine vândute branduri
Printre cele mai căutate şi dezvoltate francize româneşti pe parcursul anului 2010 se numără franciza de vânzare a echipamentelor şi instalaţiilor Romstal, cea în domeniul asigurărilor Millenium Insurance Broker, centrul de reîncărcări a cartuşelor pentru imprimante Eco Refill şi pariurile sportive GS BET.
La acestea se adaugă şi două francize spaniole de înfrumuseţare Nomasvello şi Cellulem Block, potrivit datelor ARF.
Francizorii care au vrut să-şi extindă conceptul în această perioadă au fost nevoiţi să atragă atenţia prin măsuri anticriză cum sunt taxe de intrare mai mici sau anumite concesii privind durata contractului ori modalităţile de plată.
Datorită faptului că au investiţii mai mici şi sunt a