Peste 12.000 de utilizatori români de Facebook au căzut victimele unei escrocherii ce foloseşte drept pretext un aşa-zis concurs organizat de către Orange România, potrivit unui comunicat al Bitdefender, citat de Realitatea.net.
Prin intermediul mesajului "Orange România îţi dă şansa să câştigi un Samsung Galaxy II, trebuie doar să dai Like + Share. Succes!", postat pe Facebook cu titlul "Concurs Orange România", utilizatorii reţelei de socializare sunt ademeniţi.
"Un mecanism banal, în care trebuie să faci doar două click-uri, propulsat de forţa premiului - un smartphone de ultimă generaţie şi o tabletă. Odată ce au dat Like, victimele s-au abonat, practic, la pagina respectivă, astfel încât vor primi în NewsFeed conţinutul postat pe aceasta, inclusiv link-uri periculoase. Pe de altă parte, cei care au dat Like pozei ajută indirect la popularizarea paginii escrocheriei. Actualmente, sunt peste 12.000 de like-uri şi tot atâtea Share-uri pe o poză, şi 10.000 de like-uri şi tot atâtea Share-uri pe o altă imagine a premiului", explică specialiştii Bitdefender.
Aceştia precizează că mai îngrijorător este faptul că primul post pe pagină conţine un link către un torent, "lucru care ridică foarte multe semne de întrebare", dar că "deocamdată, linkul nu duce nicăieri, însă nu este exclus ca torentul să constituie canal de răspândire al unei ameninţări informatice mult mai periculoase".
"Există două căi prin care utilizatorii pot cădea în cursă: fie le apare pe Perete sau în Fluxul de Ştiri un mesaj care promovează concursul, fie în Fluxul lor de ştiri apare un mesaj postat de un prieten, însoţit o poză a premiului şi instrucţiunile de participare. Pentru a intra în concurs, e nevoie de un Like şi de un Share", se arată în comunicatul citat.
Orange România a emis, deja, un comunicat oficial prin care îi avertizează pe utilizatorii de Facebook