Pana de curand, compania Donlim nu s-ar fi deranjat sa o angajeze pe Xu Jinglei, una dintre cele mai renumite actrite de film din China, pentru a aparea in spoturile publicitare televizate ce-i fac reclama la ibricele, storcatoarele de fructe si alte produse pe care le fabrica.
Motivul este unul simplu, consumatorii de pe principalele piete catre care se indreptau produsele companiei cu sediul in Guangdong nu ar fi stiut cine este Xu. Totusi, aparitia acesteia in reclamele pe care Donlim le difuzeaza pe piata locala simbolizeaza o importanta schimbare strategica ce are loc atat din punctul de vedere al producatorilor locali, cat si al celor straini, cu privire la piata chineza.
Anul trecut, spune Guo Joangang, presedintele si co-proprietarul companiei Donlim, 3% din produsele comercializate de companie, in valoare de 200 milioane de dolari, au fost cumparate de consumatori chinezi.
"Sper sa obtin o crestere de 40% a vanzarilor pe an in urmatorii ani si in cinci ani veniturile companiei sa fie derivate de pe piata chineza in procent de 30%," spune Guo.
Aspiratiile lui Guo reflecta ceea ce se intampla in cadrul altor companii. Pe cand producatorii considerau candva China in primul rand drept o baza de productie cu costuri reduse unde-si puteau fabrica produsele destinate exportului, acum acestia isi indreapta din ce in ce mai mult atentia asupra potentialului imensei piete interne a acestei tari in ceea ce priveste comercializarea bunurilor de larg consum si a produselor industriale.
Datorita cresterii rapide pe care a inregistrat-o in ultimii cativa ani, China se numara deja printre primele cinci mari piete din lume de desfacere a aproape tuturor categoriilor de produse, conform unui raport publicat de Boston Consulting Group. In prezent, pe piata chineza sunt vandute mai multe utilaje si otel dec