ING Bank are în prezent peste 1.000 de clienţi de private banking care au în medie active financiare de aproximativ 400.000 de euro, afirmă Maria Cristina Matei, director general adjunct responsabil cu divizia de retail.
Rezultă un total al activelor în administrare de peste 400 de milioane de euro. Olandezii de la ING au fost primii care au adus pe piaţa locală servicii de private banking pentru clienţii cu averi mari, în 2001. Matei spune că peste 90% din clientelă provine din Bucureşti, aceasta fiind de altfel principala piaţă vizată de private bankers.
"Există însă o tendinţă de creştere a ponderii clienţilor din ţară, inclusiv ca urmare a focusării activităţii noastre din ultimul an pe această zonă." ING are o echipă de 8 bancheri implicaţi direct în vânzarea produselor destinate clienţilor de top.
Piaţa serviciilor de private banking este foarte puţin transparentă, băncile care au cote de piaţă relevante pe acest segment ferindu-se să divulge informaţii. De asemenea, diferă de la o bancă la alta pragul minim de active lichide începând de la care un client este încadrat în clasa de top.
În general, "adevăratul" segment de private banking începe după standardele locale de la 100.000 de euro, însă pe pieţele din Vest este situat chiar mai sus.
În primăvară, italienii de la UniCredit au ridicat acest prag la 200.000 de euro, raportând un portofoliu de circa 800 de clienţi care se încadrează în acest barem. Potrivit celor mai recente date publicate de Fondul de Garantare a Depozitelor, în evidenţele băncilor figurează peste 12.000 de români cu depozite de peste 100.000 de euro echivalent.
Maria Cristina Matei, care supervizează şi zona de private banking la ING, spune că oferta de produse a băncii încă nu este completă, urmând a fi adăugate şi altele.
Ea remarcă o înclinaţie a acestui tip de clienţi s