Scolile de afaceri de pe piata locala sunt in plin proces de recrutare a studentilor pentru programele de MBA si Executive MBA, si, desi nicio scoala nu a finalizat inscrierile, cele mai multe remarca intrarea pe un trend descrescator a cererii pentru programe de business.
"Suntem la jumatatea primei sesiuni de inscrieri in programul de EMBA si constatam ca in ce priveste decizia de inscriere, care are in spate si sprijinul financiar al companiei, a crescut durata necesara pentru aprobarea participarii in program", spune Bianca Ioan, director de marketing al Asebuss, una din cele mai vechi scoli de afaceri de pe piata locala, unde 940 de absolventi au absolvit un program de EMBA.
Daca in mod traditional, in aceasta perioada a anului, majoritatea companiilor aveau trasate planurile de training, care includeau si sustinerea a cativa manageri in cadrul programelor de MBA sau Executive MBA, in prezent, bugetele sunt fie inghetate pe un termen nedefinit, fie reduse.
"Cel mai probabil inscrierile vor scadea comparativ cu anii trecuti, dar, daca va fi o scadere de 20% sau chiar de 35%, vom vedea pe parcursul urmatoarelor 4-5 luni, la finalul celei de-a doua sesiuni de admitere. Luam in calcul ambele scenarii", explica directorul de marketing al Asebuss, unde au loc doua sesiuni de inscrieri, mai-iunie si august-septembrie, pe cele 70 de locuri disponibile anual.
In expectativa
Nici managerii care investesc pe cont propriu intr-un program de master in afaceri nu mai sunt la fel de dispusi ca in anii trecuti sa cheltuiasca intre 4.500 si 35.000 de euro in programele de MBA sau EMBA locale.
"O parte a potentialilor studenti de MBA sunt inca in expectativa si urmaresc evolutia economiei. Probabil ca se va inregistra o scadere a numarului de studenti de MBA, datorata costurilor destul ce consistente ale unui astfel de program, coroborat c