Hipermarketurile au devenit la începutul acestui an locaţia favorită de shopping pentru romåni. Un studiu Unlock Research explică ce este în spatele acestei tendinţe şi cum arată hipermarketul pe care şi-l doresc consumatorii noştri. Preferăm tot mai mult să cumpărăm produse de o calitate mai bună din centre comerciale ce aparţin retailului modern şi mai puţin celui tradiţional (tarabe şi pieţe, magazine alimentare, buticuri), ceea ce ne apropie cu paşi repezi de mod
Hipermarketurile au devenit la începutul acestui an locaţia favorită de shopping pentru romåni. Un studiu Unlock Research explică ce este în spatele acestei tendinţe şi cum arată hipermarketul pe care şi-l doresc consumatorii noştri.
Preferăm tot mai mult să cumpărăm produse de o calitate mai bună din centre comerciale ce aparţin retailului modern şi mai puţin celui tradiţional (tarabe şi pieţe, magazine alimentare, buticuri), ceea ce ne apropie cu paşi repezi de modelul de consum din statele Europei de Vest. În ultimii trei ani, cea mai puternică expansiune din retail au avut hipermarketurile, atåt prin prisma numărului în creştere al jucătorilor internaţionali care au intrat pe piaţă, cåt şi a reţelelor de magazine, extinse la nivel naţional.
Astfel, dacă în anul 2005, hipermarketurile deţineau o cotă de doar 4% din piaţa romånească de retail, ritmul alert de dezvoltare le-au promovat în poziţia celui mai important format de comerţ modern (alături de supermarketuri), ajungånd să deţină o cotă de piaţă de 15% în 2007, potrivit datelor companiei de cercetări Gfk. Pentru ca după primele trei luni din acest an, hipermarketurile să se impună decisiv pe piaţa de retail, asiguråndu-şi supremaţia, în defavoarea supermarketurilor, prin-tr-o cotă de piaţă de 18%.
Potrivit unui studiu realizat de compania de cercetare de piaţă Unlock Research, romånii aleg să îşi facă cumpărăturile în h