Marile corporatii internationale au inceput sa-si schimbe locatiile pentru productie, din cauza crizei financiare si a problemelor legate de mediu.
Astfel, din ce in ce mai multe companii din Europa si Statele Unite incearca sa-si mute sediile din China, unde erau localizate pana acum, in Europa de Est si Mexic, optand pentru o retea de locatii mai mici, apropiate de consumatorul final, in comparatie cu strategia de pana acum: de a avea o singura locatie, de unde se ocupau de tot traseul marfurilor de la productie la magazine.
"Un viitor in care energia este mai scumpa si mai putin abundenta va conduce la mai multe subsidiare locale", a declarat, pentru Financial Times, Gerard Kleisterlee, director executiv al Philips, una dintre cele mai mari companii europene.
Potrivit studiilor Ernst & Young, 70% din emisiile de carbon ale unei companii producatoare provin din transport si alte activitati legate de lantul de aprovizionare-livrare.
"Nu doar noile reglementari in privinta mediului, dar si criza forteaza multe organizatii sa-si restructureze lanturile de aprovizionare-livrare in intregime. Vom gasi unitati mai mici, regionale, de acum inainte", a spus Dan O'Regan, director in cadrul Ernst & Young.
Potrivit lui Kleisterlee, companiile trebuie sa gaseasca modalitati de a cladi afaceri sustenabile, inainte de summit-ul privind schimbarea mediului, ce va avea loc spre sfarsitul anului, la Copenhaga, fiind nevoie o regandire a logisticii si transportului.
Pana acum, din cauza costurilor extrem de reduse pentru transporturi din China, Mexicul si alte locatii nu puteau concura cu aceasta, neatragand prea multi investitori.
Insa, acum, din ce in ce mai multe firme, inclusiv Philips, incep sa foloseasca tari precum Ucraina pentru a furniza produse in Europa, in locul tarilor asiatice. Producat