Prin Seria 3 GT, BMW reuşeşte în 2013 să ambaleze frumos şpagatul dintre un break şi o limuzină, rezultând o caroserie asemănătoare cu modelul 5 GT, însă “intrată la apă”.
Al doilea PAS (Progressive Activity Sedan) din gama baverezilor reprezintă o formă inedită de caroserie pentru Seria 3. Ampatamentul a fost mărit, plafonul înalt se prelungeşte spre spate, în vreme ce capacul portbagajului este destul de pronunţat, fără a fi însă la fel de masiv ca al Seriei 5 GT. Hayonul “cade”sub un unghi ceva mai lin comparativ cu versiunea Touring.
Ampatamentul de 2,91 metri, în creştere cu 10 cm comparativ cu sedanul Seriei 3, se traduce printr-un spaţiu interior demn de o limuzină de clasă medie, dar mult mai bine organizat. Compact şi versatil, Seria 3 GT se adresează celor în căutarea unui automobil polivalent care inspiră rafinament şi bun gust, fără a altera valorile care au consacrat marca BMW- plăcerea de a conduce.
Noul reprezentant BMW 3 GranTurismo măsoară 4,82 metri lungime, 1,82 metri lăţime şi 1,50 metri înălţime, fiind cu 20 cm mai lung, cu 1,3 cm mai lat şi cu 10 cm mai înalt ca Sedanul Seriei 3.
A patra formă de caroserie inovată pentru rechinul bavarez afişează o linie laterală dinamică ce aduce cu Audi A5 Sportback. De la marele coupe premium în patru portiere şi hayon, Audi A7 Sportback, Seria 3 GT preia tema eleronului activ ce se ridică sau coboară la loc, astfel că la viteze mici acesta se integrează complet în muchia metalică rotunjită a capacului hayonului.
Stopurile de mari dimensiuni îmbracă, asemenea Seriei 5 GT, colţurile caroseriei. Treimea de la interior se deschide odată cu hayonul şi cunosc pe acest model o geometrie aparte, valabilă fiind doar tema cu forma literei „L” răsturnate şi baghetele orizontale de LED-uri ce decorează interiorul lor.
Creşterea în dimensiuni înseamnă mai mult spaţiu pentru pasagerii locuril