12 directori de licee cu renume în ţară s-au întâlnit, săptămâna trecută, la Braşov, pentru a discuta despre noua Lege a Educaţiei, pe care o consideră incompletă sau prea puţin clară. Întâlnirea a avut loc la Colegiul Naţional „Dr. I. Meşotă”. Octavian Polexa (foto), director al Colegiului braşovean, a precizat că „a fost o întâlnire realizată de Asociaţia Colegiilor Centenare din zona de Nord-vest a Ardealului. Scopul ei a fost să discutăm pe marginea acestui proiect, iar propunerilor noastre vor fi puse într-un memoriu care va fi trimis la Ministerul Educaţiei. Sunt câteva puncte care ne nemulţumesc şi dorim să ne spunem punctul de vedere”.
Portofoliul:
50% din admitere
Una dintre nemulţumirile profesorilor o reprezintă felul în care s-a propus să se desfăşoare admiterea. „Art. 62 spune că admiterea se va face cu un portofoliu care va avea 70% ponderea în dosar şi 30% admiterea. Noi credem că ponderea rezultatelor din şcoală ar trebui să fie de 50% şi 50% să fie nota de portofoliu”, explică directorul. Nici modul de desfăşurare al Bacalaureatului nu-i mulţumeşte. „Proba competenţelor ar trebui să se desfăşoare în afara programului şcolar şi să aibă calificative de la nesatisfăcător la foarte bine, însă cu influenţă asupra mediei finale. Nu suntem de acord nici cu probele transdisciplinare, la probele scrise”, a mai explicat Octavian Polexa.
Vor sistemul actual
de şcolarizare
O altă nemulţumire este mutarea clasei a IX-a la gimnaziu, după modelul francez. „Ar trebui să se păstreze structura de acum: patru ani ciclul primar, patru gimnazial, patru la liceu. Clasa a IX-a nu poate fi la ciclul gimnazial. Există aici raţiuni de ordin logistic, psihologic, copiii de a IX-a nu se vor regăsi în colectiv din punct de vedere mental. Mai este aici şi problema celor din mediul rural, care vor fi dezavantajaţi”, a mai spus