Prin introducerea voucherelor, autorităţile încurajează traficul cu tichete valorice, nu şi vânzarea de automobile noi. În două săptămâni au fost casate 20.000 de maşini, însă românii au cumpărat numai 456 de autovehicule noi prin intermediul programului „Rabla“.
Programul „Rabla" a fost conceput, în urmă cu doi ani, pentru a scăpa România de hârburile care poluau atmosfera. Un alt motiv, cel puţin la nivel de declaraţii, a fost revigorarea industriei auto româneşti.
Rablele se toacă pe bandă rulantă
La coada capitalistă scapi de rabla comunistă
Doar 456 de maşini cumpărate cu ajutorul tichetelor valorice
În prezent, prin introducerea voucherelor, autorităţile nu au făcut decât să încurajeze bişniţa cu tichete valorice, ajutând mai puţin la revigorarea industriei auto.
Din 18 februarie, de când a început „Rabla 2010", şi până ieri au fost eliberate 40.000 de vouchere. Totuşi, la Remat nu au fost casate decât 20.220 de autovehicule. Şi mai trist este că românii nu au cumpărat decât 456 de maşini noi cu tichetele valorice obţinute de la Remat.
Ceea ce înseamnă că folosesc voucherele pentru a le vinde, nu pentru a-şi cumpăra o maşină nouă. În prezent, există 19.764 de vouchere, care se vând cu preţuri cuprinse între 1.500 şi 2.000 de lei. Preşedintele Administraţiei Fondului de Mediu, Gheorghe Apostol, a declarat că nu e treaba lui ce face românul cu tichetul valoric. „Poate să-l vândă sau să îl ţină în casă mult şi bine. Suntem într-o piaţă liberă, şi, dacă găseşti să-l vinzi cu 2.000 de lei, foarte bine", a declarat Apostol.
Şeful Fondului de Mediu spune că pe el îl preocupă numai casarea rablelor. „Mă interesează numai să scăpăm ţara de numărul mare de hârburi care poluează.Dacă nu reuşim să convingem oamenii să cumpere maşini noi, nu este vina mea", susţine oficialul.
„Rabla", şi la tractoare
Doar două dosa