Încă din primii ani, copiii vor spune că atunci când cresc își doresc să fie “șefi”. Acesta rămâne obiectivul până la terminarea studiilor, când se transformă în termeni precum „manager” și, mai târziu, după ani de muncă, de cele mai multe ori în multinaționale, în „antreprenor.” Până la urmă, ceea ce leagă acești termeni este ideea de a conduce o echipă.
Și, dacă lucrurile decurg conform planului, mai devreme sau mai târziu, ajungem în poziția de manager al unei echipe. Momentul în care angajatul român se află față în față cu o echipă pe care trebuie să o coordoneze este unul determinant pentru evoluția în carieră. Din păcate, de cele mai multe ori, atunci când se trezesc în fața a 10, 50, 100, 500 de oameni din echipă, mulți manageri și antreprenori întâmpină dificultăți în a-i coordona dincolo de activitatea zilnică. Da, delegarea, de exemplu, nu mai este un termen necunoscut de ceva vreme, fiecare aplică scheme de succes la un nivel ridicat sau mai scăzut, dar pe de altă parte motivarea și inspirarea unei echipe rămân subiecte fierbinți.
De cele mai multe ori, atitudinea angajatului român este aceea de “ce am eu de câștigat” pe care managerul o poate considera negativă. De fapt, exact aceasta poate fi o strategie aplicată cu succes de mulți manageri, dacă nu așteaptă întrebarea, ci spun ei direct “ce ai de câștigat.” Fiecare angajat are așteptări. Generația actuală de tineri angajați au drept prioritate, pe lângă salarii mari, promovarea rapidă, un program de muncă flexibil, și nu în ultimul instruirea gratuită dinpartea companiei. Totuși, prea puțini comunică acestenevoi managerilor și mai puțini aleg să investească ei înșiși de exemplu în propria instruire. Printre atributele necesare pentru a conduce o echipă veți găsi de fiecare dată motivația puternică și munca asiduă. Și totuși, poate că și mai important decât toate