Reparaţiile la podul feroviar peste Jiu din Mehedinţi, aflat între Gura Motrului şi Filiaşi, s-au prelungit cu un an din cauza problemelor tehnice şi financiare ale CNCFR. Jiul umflat a contribuit şi el la aceste prelungiri.
Reparaţiile capitale efectuate la cele două fire ale podului feroviar de pe Jiu, în judeţul Mehedinţi, pe CF 100 Videle - Orşova (km 290+650), ar putea fi finalizate cu o întârziere de un an faţă de termenele iniţiale. Ambele fire de circulaţie trebuia reparate în 2008, însă termenele au fost decalate din cauza problemelor financiare şi a inundaţiilor. Lucrările la firul I al podului au fost contractate de Europan Prod SA Piteşti, valoarea lor fiind de 6,76 milioane de lei, iar cele de la firul II sunt realizate de Concefa SA Sibiu - valoarea contractului fiind de 4,69 milioane de lei.
Compania Naţională CFR (CNCFR) SA susţine că una dintre principalele probleme întâmpinate a fost finanţarea. „În anul 2008, efectele crizei financiare au fost simţite la nivel naţional. Compania noastră, ca de altfel majoritatea celor de stat, a înregistrat unele dificultăţi financiare în achitarea la timp a facturilor pentru lucrările executate. Noi sperăm să depăşim greutăţile financiare cât mai curând, bineînţeles, în măsura alocaţiilor bugetare primite, astfel încât lucrările de reparaţii capitale la acest obiectiv să fie finalizate în acest an“, susţine compania, într-un răspuns trimis redacţiei GdS.
La problemele financiare s-au adăugat şi cele tehnice, şi capriciile vremii: „Problemele care au condus la prelungirea termenului de finalizare au fost legate şi de uzinarea tablierelor metalice pentru poduri, dar şi de perioadele lungi în care apele râului Jiu au înregistrat o cotă ridicată faţă de nivelul normal“.
Pe şantierul deschis de Concefa SA, societatea trebuie să îmbrace picioarele de susţinere (pilele) într-un strat de beto