Site-uri blocate, aglomeraţie ca pe vremea lui Ceauşescu, stocuri epuizate încă de la orele prânzului, nervi întinşi la maxim, sume colosale de bani cheltuiţi pe obiecte electronice, telefoane şi electrocasnice. Aşa a arătat ziua de ieri, numită Black friday sau Vinerea neagră, când magazinele au avut reduceri şi de până la 80 sau 90%. Constănţenii, la fel ca şi restul românilor, au luat cu asalt magazinele care au anunţat reduceri masive, şi au cumpărat tot ce le-a ieşit în cale. De pe urrma americane împrumutate cu succes şi în Constanţa, au avut de câştigat atât comercianţii, dar şi cumpărătorii.
Primele magazine, care s-au trezit cu siteurile blocate şi stocurile epuizate încă din primul minut al zilei de vineri, au fost cele care au scos pe rafturi produse electronice şi electrocasnice. Laptop-urle, tabletele, plasme şi camerele foto - toate au fost la mare căutare printre clienţi şi internauţi. Frigiderele, maşinile de spălat, roboţii de bucătărie şi alte electrocasnice au fost şi ele cumpărate de românii în căutare de reduceri mari. Reducerile de 30, 40 sau chiar 50% au adus câştig atât vânzătorilor, cât şi cumpărătorilor. Cele mai câştigate din afacerea Vinerea neagră sau Black friday au fost magazinele online, deoarece comenzile pot fi făcute cu uşurinţă cu ajutorul paginilor de internet ale acestora. În aşa fel, clientul nu mai este nevoit să se deplaseze într-un spaţiu fizic, iar magazinul câştigă timp şi rapiditate odată cu livrările deja plasate. Nici magazinele clasice nu s-au plâns că vânzările nu au mers bine în singura zi din an, în care reducerile sunt cele mai consistente. Însă de cele mai multe ori cumpărarea unui produs cu ocazia Black Friday devine pentru client o cursă contratimp, pe care trebuie să o câştige în dauna competitorilor săi.
Cum s-au descurcat magazinele, asaltate de clienţi
La EMAG, una dintre cele mai mari r