Avionul care s-a prabusit duminica pe aeroportul din Kazan, in Rusia, a fost exploatat timp de 23 de ani, de catre sapte companii in total, inclusiv de catre compania romaneasca Blue Air, si a fost implicat intr-un accident grav in Brazilia in 2001, inforneaza Mediafax.
Boeingul de tip 737-500 apartinand companiei Tatarstan, care a efectuat primul zbor in 1990, a fost exploatat mai intai de compania franceza Euralair Horizons, lichidata in 2005, apoi de catre Air France, timp de trei ani, potrivit site-ului specializat AirFleets.fr.
El a ajuns apoi la Uganda Airlines, care l-a exploatat aproape cinci ani, dupa care a servit trei ani in cadrul companiei braziliene Rio Sul. A apartinut apoi firmei romanesti Blue Air, celei bulgaresti Bulgaria Air si a fost cumparat de firma ruseasca Tatarstan.
In decembrie 2001, pe cand era exploatat de Rio Sul, a fost implicat intr-un accident grav la aterizare pe aeroportul Belo Horizonte, in Brazilia, fara sa provoace victime, potrivit agentiei ruse Itar-Tass, care citeaza presa braziliana.
Pe o ploaie puternica, avionul care transporta in total 108 persoane, a atins solul inainte de pista, a revenit in aer si a recazut pe pista, rupandu-i-se o parte a trenului de aterizare. Aeronava a alunecat pe reactorul situat pe aripa stanga pe o portiune de 1,7 kilometri si s-a oprit. A fost supus unor reparatii importante si reintrodus in serviciu.
Avionul, care venea de la Moscova, s-a prabusit duminica pe aeroportul din Kazan si a luat foc. Cei 44 de pasageri si sase membri ai echipajului au decedat toti in accident. Avionul care s-a prabusit duminica pe aeroportul din Kazan, in Rusia, a fost exploatat timp de 23 de ani, de catre sapte companii in total, inclusiv de catre compania romaneasca Blue Air, si a fost implicat intr-un accident grav in Brazilia in 2001, inforneaza Mediafax. @N_