Deşi ocupă funcţia de ministru al Turismului de aproape un an şi jumătate, Elena Udrea şi-a dat seama acum că litoralul românesc arată ca un bazar. "Nu sunt mulţumită de cum arată litoralul. E ca un bazar", a spus Udrea. Aceste declaraţii vin după ce, anul trecut, a alocat milioane de euro pentru promovarea mai multor zone turistice din ţară, printre care şi litoralul. Declaraţiile privind nemulţumirea ministrului Turismului vizavi de imaginea litoralului românesc dovedesc, încă o dată, că banii pentru promovare cheltuiţi anul trecut au fost aruncaţi pe fereastră.
Pentru a îmbunătăţi imaginea litoralului românesc, Udrea a demarat o campanie de demolare a construcţiilor ridicate ilegal pe plajă, care sunt mai multe decât şi-ar fi imaginat. Demolările construcţiilor neautorizate de pe litoral au început concomitent în Mamaia, Vama Veche, Costineşti şi au continuat în Neptun, Olimp şi Eforie.
Udrea a declarat, la începutul lunii mai, că doreşte ca pe locurile eliberate după demolare să rămână plajă, iar pe zona de faleză vor fi amenajate, într-un plan de dezvoltare urbanistică, spaţii comerciale. "În acelaşi timp, investim în infrastructura de pe litoral. Sper ca măcar de anul viitor acesta să arate altfel", a afirmat Udrea.
Măsurile drastice luate de Executiv au determinat-o pe Udrea să reducă cheltuielile instituţiei pe care o conduce cu circa 37%. "Începând cu 1 iunie vom reduce cheltuielile în minister, astfel încât, până la sfârşitul anului, să fie mai mici cu 37%. Vom vorbi mai puţin la telefon, ne vom plimba mai puţin. Am decis să facem aceste reduceri din solidaritate cu contribuabilii, afectaţi de criză", a spus Udrea. Astfel, va fi redus cu 56% consumul de carburanţi, cu 49% cheltuielile cu piese de schimb şi cu 55% cheltuielile cu telefoanele.
De asemenea, vor fi diminuate cu 46% cheltuielile pentru deplasări, cu 70% cele pentru obie