Decizia Guvernului de a reduce salariile cu 25% provoacă la Primăria Râşnov probleme majore de personal. Organigrama e subdimensionată, multe posturi sunt blocate, iar angajaţii, aşa puţini cum sunt, rămân cu salarii de nimic
Reducerea salariilor angajaţilor bugetari face şi mai greu de desfăşurat activitatea în cadrul Primăriei Râşnov. Primarul acestui oraş, Adrian Veştea (foto), spune că oricum organigrama instituţiei pe care o conduce este subdimensionată, acum fiind angajaţi doar 31 de funcţionari publici şi 17 persoane contractuale, la un oraş cu 17.000 de locuitori şi un buget total de 30 de milioane de lei, din care 14 milioane de lei venituri proprii. „Şi aşa este greu să ne desfăşurăm activitatea, ce să mai spunem acum, că oamenilor li se mai şi taie un sfert din lefuri. În schimb, sunt primării care au peste 300 de angajaţi, cum ar fi Făgăraşul, unde bugetul propriu e mai mic decât în Râşnov, sau Buşteniul, unde sunt angajate 180 de persoane la un buget propriu de 11 milioane de lei în 2009”, susţine Adrian Veştea.
Acesta este de părere că numărul de angajaţi ar trebui să îl poată stabili fiecare primărie în parte, mai ales că multe servicii se autofinanţează. Acesta a dat exemplul Poliţiei Comunitare, ale cărei cheltuieli cu salariile se ridică la aproape 90.000 de lei în primele cinci luni ale anului, dar unde încasările până acum sunt de 63.200 de lei. Un alt exemplu este cel al Serviciului de Urbanism, unde lucrează doar două persoane. Aici cheltuielile sunt de 3.238 de lei lunar, iar încasările pe anul trecut din taxe de autorizare s-au ridicat la 306.000 de lei, iar în 2010, doar până acum - 90.375 de lei. „Iar la acest serviciu de urbanism avem şi o altă problemă. Cât s-a putut să facem angajări, nici un arhitect nu a venit să se angajeze. De când cu criza economică avem multe solicitări, dar nu mai putem noi angaja. Iar oraşul ar