Petiţia lansată luna trecută pe Facebook pentru susţinerea Aeroportului Internaţional Braşov - Ghimbav a avut succes. A strâns peste 10.000 de semnături, iar iniţiatorii vor să ajungă la 20.000.
Cel care a creat petiţia semnează cu numele Ion Popescu şi îi invită pe braşoveni să susţină Aeroportul de la Ghimbav.
Guvernul a refuzat categoric să susţină Aeroportul de la Braşov, deşi avantajele economic sunt evidente. Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, nici nu se gândeşte să includă investiţia printre proiectele prioritare. „L-am întrebat dacă anul acesta, de la bugetul de stat, se vor aloca fonduri pentru acest obiectiv. Răspunsul a fost negativ, însă ministrul mi-a spus că există posibilitatea aceesării fondurilor europene, prin Măsura 2.4 - Dezvoltarea aeroporturilor regionale”, a declarat parlamentarul braşovean, Emil Niţă (PSD). Consiliul Judeţean are fonduri doar pentru construcţia pistei. Terminalul, turnul de control şi celelalte facilităţi ar putea fi realizate cu bani europeni, dar o astfel de procedură durează foarte mult.
Avantajele unui aeroport la Braşov
Aeroportul va aduce mult mai mulţi turişti la Braşov, oraşul de sub Tâmpa fiind pe locul al doilea la nivel naţional ca număr de vizitatori după Bucureşti. Studiile arată că Braşovul ar putea atrage 20% dintre turiştii care aterizează la Otopeni. Aeroportul se va întinde pe 209 hectare, iar terminalul va avea 10.000 de metri pătraţi. În mod direct, aeroportul va crea în jur de 4.000 de locuri de muncă. Se estimează că alte 6.000 de locuri de muncă vor fi create la companiile care îl vor deservi.