Convorbirile din sistemul 112 sunt înregistrate şi se păstrează 10 ani, astfel că apelarea abuzivă sau falsă se sancţionează cu amendă de la 100 la 500 de lei, iar anunţarea amplasării unui dispozitiv exploziv duce la acuzaţii de terorism sau tentativă de terorism
Pe 11 februarie se sărbătoreşte Ziua Europeană a numărului 112, sistemul gratuit care asigură p cale rapidă de a comunica cu dispeceratele de urgenţă (Poliţie, Pompieri, Ambulanţă, Jandarmerie) în timpul unei situaţii de urgenţă.
Implementat în România în urmă cu opt ani, în 2005, eficienţa acestui sistem depinde în mare masură şi de promptitudinea cu care acţioneaza serviciile de intervenţie în situaţiile de urgenţă semnalate prin apelurile la 112. Sistemul 112 funcţionează la nivelul întregii ţări, în toate reţelele de telefonie, fixe sau mobile.
Sistemul Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă (SNUAU) este constituit din centre de preluare a apelurilor de urgenţă, având ca dotare un sistem operativ de telecomunicaţii, pentru anunţarea, recepţionarea, prelucrarea şi transmiterea către serviciile specializate de intervenţie ale Poliţiei, Pompierilor, Ambulanţei şi Jandarmeriei.
Dispeceratele 112 funcţionează în fiecare reşedinţă de judeţ. Personalul Centrelor de preluare a apelurilor de urgenta 112 este compus din profesionişti care răspund la apelurile de urgenţă 24 din 24 de ore. Ei sunt instruiţi să asiste apelanţii în cazuri de urgenţă şi să-i ajute în cel mai scurt timp posibil.
În 2012, la numărul 112 au fost efectuate 53.721 de apeluri, din care 23.633 au necesitat şi o intervenţie a Poliţiei.
Reguli de conduită când folosiţi sistemul 112
Sunaţi la 112 doar dacă aveţi o urgenţă!
Centrele de Urgenţă funcţionează permanent, 24 din 24 de ore, 7 zile pe săptămână. În baza legii, confidenţialitatea în legătură cu datele celor care apelează 112 sau ref