Pelicula românească "Poziţia copilului" a lipsit de pe lista celor nominalizate pentru premiul filmul european al anului, lucru care i-a făcut pe mulţi să ridice o sprânceană sau să se încrunte, iar faptul a şi permis multora să bârfească pe tema mecanismului de votare al Academiei.
Text de Cristian Curus
Corespondenţă de la Berlin
Îmbrăcată într-o rochie de seară şi purtând o haină de blană neagră, al cărui guler îl ţinea strând cu o mână din cauza frigului, Luminiţa Gheorghiu aştepta în holul hotelului Concorde din Berlin, să fie preluată de una dintre limuzinele Skoda ce urma să o lase chiar în faţa Haus der Berliner Festspiel, unde va păşi pe covorul roşu spre sala ceremoniei de decernare a premiilor Academiei Europene de Film. A sosit la Berlin cu câteva ore înaintea ceremoniei, vineri fiind toată ziua la filmări. Este puţin obosită, iar frigul de afară ce a pătruns în hotel prin uşile larg deschide nu îi uşurează situaţia, după ce ultimele săptămâni a fost extrem de ocupată: filmează în Bucureşti pentru un serial de televiziune despre care nu spune decât că are o distribuţie de excepţie, a fost la Festivalul Filmului Românesc de la New York unde a avut o serie de întâlniri cu publicul, iar acum la Berlin – a doua oară anul acesta, după ceremonia de la Berlinale unde filmul “Poziţia copilului” a luat Ursul de Aur.
Imediat ce a fost anunţată ca nominalizată, la începutul lunii noiembrie, mi-a spus că nu va lipsi de la ceremonie. “Să ştii, mă duc acolo pentru că este obligatoriu să fac act de prezenţă ca să onorez onoarea care mi se face”. În ciuda unui rol foarte bun, Gheorghiu rămâne modestă, chiar şi în seara în care împarte scena cu mari ale cinematografieie europene, nume precum Catherine Deneuve, Pedro Almodovar, Paolo Sorrentino, Toni Servillo, Francois Ozone şi alţii, şi spune că poate nu este ea cea mai bună. “Dar oricum, depinde d