ÎNTRE DESIGN ILUZORIU ŞI UTILITATE.
Conceptul de sculptură în secolul al XXI-lea este prezentat sub diferite aspecte şi forme inedite. Obişnuiţi să le găsim în galeriile de artă sau în magazinele de specialitate, am fost surprinşi de prezenţa lor în târgurile internaţionale de design interior. Aici, obiectele aduse la rang de sculpturi, cu aceleaşi valori artistice şi estetice, au şi funcţionalitate. Noţiunea de sculptură domestică este adusă la cunoştinţă de designerii italieni de la "Imperfetto lab". Aşa îşi interpretează ei atelierul, "laboratorul imperfecţiunii", având şi un motiv întemeiat pentru a o face: "Căutarea permanentă a perfecţiunii prin prisma imperfecţiunii".
Aceştia experimentează zilnic cele mai ciudate materiale, se joacă cu cele mai nonconformiste culori şi modele, explorează concepte şi inaugurează propuneri-unicat. Acest laborator este unul experimental mai mult decât mercantil. Ei prezintă mai mult un prototip decât un obiect de raft.
PIESE INEDITE
Munca lor nu se opreşte la nevoi cotidiene, ci depăşeşte barierele firescului şi capătă proprietăţi noi. Astfel, cele mai curioase recipiente de servit masa ajung să devină fotolii sau vase pentru flori de mari dimensiuni. Dacă nu aţi călătorit niciodată cu un caiac, nu-i nimic, aici găsiţi unul sub formă de canapea, cu structură din oţel inoxidabil şi tapiserie din piele. Prin această piesă sculpturală veţi insera în casă, în mod simbolic, un element esenţial: apa. Dacă nu aţi atins niciodată un cactus din Sahara, atunci puteţi achiziţiona unul ca obiect de decor, din răşină, în culori neutre.
Inversarea ipostazelor obişnuite pentru elemente precum ceapă, bulbi de lalele sau carapace de ţestoasă acordă valenţe noi şi găseşte interpretări surprinzătoare în cotidian, în obişnuit. De exemplu, vaza cu formă de ceapă poate fi folosită ca obiect de