Cei care credeau ca tinerii cineasti romani au epuizat subiectul comunismului mai au de asteptat. Gabriel Achim, proaspat licentiat al UNATC-ului, pregateste, spune el "o reconstituire ironica, desi sangeroasa, a cinismului corectitudinii politice".
Cu proiectul "Visul lui Adalbert (reconstituire)", el va participa in zilele de 13 si 14 noiembrie la East West Co-production Market, un pitch de proiecte organizat in cadrul Festivalului de la Cottbus.
Proiectului romanului i se alatura altele 11 din Germania, Serbia, Letonia, Israel, Marea Britanie sau Estonia. La acelasi pitch a fost selectionat si un al doilea proiect romanesc, "Ursul" (producator Libra Film), debutul in regie al lui Dan Chisu. Produs de Saga Film, "Visul lui Adalbert (reconstituire)" isi plaseaza actiunea intr-o singura zi a anului 1986, 8 mai - adica imediat dupa ce Steaua castiga Cupa Campionilor Europeni.
Ziua PCR va fi marcata de o serie de evenimente neprevazute, aproape suprarealiste, ai caror eroi sunt cativa membri ai compartimentului de protectia muncii dintr-o mare intreprindere bucuresteana. Reconstituirile realizate de acestia vor pune niste rame peste poveste, oferind nu doar o sugestie despre forta de manipulare a cinematografului, dar creand si un portret grotesc, tragi-comic al Romaniei acelor vremuri, cand filmele de protectia muncii (realizate si cu sprijinul Sahia Film) erau „de un comic .
involuntar teribil”. Printre altele, va crea o paralela intre faptul ca eroul filmului isi pierde mana ( „va fi amputat de propria performanta”) si accidentul lui Helmuth Duckadam, despre care se spune ca a fost ranit intentionat la mana, in cursul unei partide de vanatoare, de Nicu Ceausescu, nemaiputand sa-si continue cariera. Filmul face o reverenta evidenta clasicului „Reconstituirea”, filmul lui Lucian Pintilie de la care se reven